Verloskundige Maastricht? Verloskundigenpraktijk Puur Natal is een kleinschalige verloskundigenpraktijk in Maastricht
FAQs

Meest gestelde vragen

Op deze pagina vind je al onze meest gestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. 

Om je te kunnen voorzien van de beste zorg zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op ons dienstnummer 0621977626. Dit nummer wordt altijd opgenomen door de verloskundige die dienst heeft. Bellen mag altijd, maar we zouden het fijn vinden als je sowieso belt bij de volgende klachten:

  • Bij ongerustheid
  • Bij helderrood vaginaal bloedverlies.
  • Bij vruchtwaterverlies.
  • Bij regelmatige, pijnlijke harde buiken.
  • Als je de baby minder voelt bewegen dan je gewend bent (vanaf 24 weken).
  • Bij hoofdpijn, sterretjes zien, misselijkheid, pijn in bovenbuik/bovenrug en/of (flink) vocht vasthouden. (vanaf 24 weken).

Om je te kunnen voorzien van de beste zorg zijn wij 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar op ons dienstnummer 0621977626. Dit nummer wordt altijd opgenomen door de verloskundige die dienst heeft. Bellen mag altijd, maar we zouden het fijn vinden als je sowieso belt bij de volgende klachten:

 

Weeën:

  • Bij een eerste kindje: bel wanneer je 2 uur lang, iedere 3-5 minuten weeën hebt die ongeveer 60 seconden duren.
  • Volgende kinderen: bel wanneer je 1 uur lang, iedere 4-5 minuten weeën hebt die ongeveer 60 seconden duren.

 

Breken van de vliezen:

Dag en nacht meteen bellen:

  • Als het vruchtwater geel, groen of bruin verkleurd is. Ook als je hierover twijfelt meteen bellen.
  • Als het hoofdje van de baby nog niet ingedaald is en je vliezen breken ga dan meteen liggen en bel ons. Dit wordt nadrukkelijk op het spreekuur besproken.

Overdag bellen:

  • Als midden in de nacht je vliezen breken, het vruchtwater is helder en het hoofdje van je kindje goed is ingedaald, mag je ons in de ochtend bellen.

 

Helderrood vaginaal bloedverlies:

Bel indien je bloedverlies hebt dat vergelijkbaar is met een menstruatie. Een beetje helderrood, slijmerig bloedverlies net voor of tijdens de bevalling is normaal, hiervoor hoef je niet te bellen.

 

Minder leven:

Bel indien je de baby minder voelt bewegen dan je gewend bent. Meer informatie vind je hier

Aanmelden kan door het aanmeldformulier op deze pagina in te vullen. 

Algemene Vragen

Wij hebben 4 spreekuurdagen per week.  2x per week bieden wij een middag/avond-spreekuur aan en 2x per week een ochtend/middag spreekuur. Hierdoor hebben jullie de mogelijk de afspraken buiten werktijd te plannen én lukt het vaak om samen naar jullie afspraak te komen

Je hebt bij ons de mogelijkheid om zelf te bepalen hoe vaak je op controle komt. Ben je ongerust of vind het fijn vaker op controle te komen? Dat is bij ons geen probleem!

Wij hebben alle vier ruim ervaring in het begeleiden van badbevallingen. Wens je thuis in bad te bevallen, dan heb je hier een speciaal bad voor nodig. Dit bad is te huur bij ons in de praktijk.

Onze praktijk, in hartje centrum Maastricht, heeft een aantal gratis parkeerplekken achter de praktijk.

Woon je in Maastricht, Eijsden-Margraten, Meerssen, Gronsveld of Berg & Terblijt? Dan woon je in ons werkgebied en kan je je gewoon aanmelden voor je zwangerschap. Indien je in een ander gebied woont of net over de grens in België is het vaak ook mogelijk dat we je zorg kunnen bieden. Bel ons gerust om te overleggen. 

Wij zijn allemaal lid van onze beroepsorganisatie Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV). De KNOV zet zich in om de kwaliteit van de verloskundige zorg in Nederland hoog te houden.

 

Ook staan wij allen ingeschreven in het kwaliteitsregister Verloskundigen van de KNOV.

Wij begeleiden regelmatig studenten van de academie verloskunde in Maastricht. Wij vinden dit een leuke en belangrijke taak van ons als verloskundigen. De studenten lopen mee tijdens de spreekuren en diensten. Dit betekent dat jullie de student kunnen tegenkomen tijdens de zwangerschapscontroles, bij de bevalling, in het kraambed of indien er een extra controle dient plaats te vinden.

Hebben jullie er liever geen student bij? Dat is natuurlijk geen probleem. Geef dit gerust aan ons aan!

Wij streven ernaar om de kwaliteit van onze zorg zo hoog mogelijk te houden. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn over onze zorg, maak het vooral met ons bespreekbaar. Zo kunnen we samen tot een passende oplossing komen.

 

Indien we niet tot een oplossing komen of een gesprek niet mogelijk is, heb je de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan onze klachtenfunctionaris.

Wil je meer informatie of een klacht indienen? Meer informatie hierover vind je op klachtverloskunde